Privatlivspolitik / Privacy policy Noteless tager vores brugeres privatliv alvorligt. Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan Noteless behandler og beskytter dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende privatlivslovgivning, herunder EU’s generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige for det formål, de tjener. Hvis du har spørgsmål, finder du vores kontaktoplysninger nederst i dokumentet. Hvad bruger vi personoplysninger til? Selvom flere af vores kunder er organiseret som virksomheder, kræver vores tjeneste, at vi behandler visse personoplysninger. Personoplysninger defineres som oplysninger om en identificeret eller identificerbar fysisk person og vil typisk omfatte personlige oplysninger. Markedsføring og udsendelse af information Til markedsføringsformål, såsom ved anmodning om information og udsendelse af nyhedsbreve, vil vi med dit samtykke indhente kontaktoplysninger såsom e-mailadresse, navn og telefonnummer. Modtagere af nyhedsbreve og lignende information kan til enhver tid trække deres samtykke tilbage, hvis de ikke længere ønsker at modtage sådan information. Ved indgåelse af aftale om køb af vores tjenester For at kunne tilbyde og levere vores tjenester til dig som bruger, har vi brug for visse oplysninger. Herunder har vi behov for personoplysninger for at kunne administrere fakturering og yde kundesupport i forbindelse med brugen af tjenesten. Ved oprettelse af en konto og køb af vores tjenester beder vi dig derfor oplyse: navn, personnummer, e-mailadresse, telefonnummer, postadresse og tilknyttet lægecenter. Sådanne oplysninger behandles på grundlag af, at de er nødvendige for at kunne opfylde aftalen med dig om brug og køb af vores tjenester. Brugsdate for analyse og forbedring af vores tjenester For at analysere og forbedre vores tjenester vil vi lagre adfærdsmønstre og brugeraktivitet, som kan udgøre personoplysninger. Sådanne brugsdata kan omfatte oplysninger om, hvordan du bruger vores platform og hjemmeside, herunder IP-adresse, browsertype, tidspunkt for besøg og hvordan du interagerer på vores platform. Dette er meget værdifuld information for os, da det gør det muligt at forbedre vores tjenester og udvikle vores virksomhed. Med andre ord vil vi ikke bruge sådanne brugsdata til at identificere dig. Vi behandler disse data med udgangspunkt i, at vi har en tilstrækkelig nødvendig og berettiget interesse i dette. Vurderingen er baseret på, at sådanne oplysninger kun i begrænset omfang kan bruges til at identificere enkeltpersoner. Derudover er disse oplysninger værdifulde for vores virksomhed, da vi er afhængige af dem til at håndtere tekniske fejl. Derfor er disse informationer helt centrale for, at vi kan sikre optimal drift og videreudvikling af tjenesten samt forbedre brugeroplevelsen. Retslige forpligtelser Det kan også være nødvendigt, at vi behandler personoplysninger for at overholde lovpligtige retlige forpligtelser, for eksempel i henhold til regnskabs- og skattelovgivning. Brug af tredjeparter For at kunne tilbyde vores tjenester og sikre optimal drift er vi afhængige af at benytte forskellige tjenesteudbydere. Disse tjenesteudbydere vil derfor skulle behandle personoplysninger, der er nødvendige for den tjeneste, de leverer for os. Vi anvender udelukkende seriøse og professionelle aktører, der har betryggende rutiner for behandling af personoplysninger. Vi benytter forskellige IT-leverandører og digitale platforme, herunder til administration af vores kundeportefølje, salg, markedsføring og kundeservice samt til login- og signeringstjenester på vores platform. Derudover anvender vi digitale leverandører til opbevaring og udsendelse af fakturaer for at kunne administrere betalinger fra vores kunder. For at forbedre vores tjeneste bruger vi også digitale løsninger til at analysere og forstå brugen af samt oplevelsen på vores hjemmeside og platform. Lagring og sikring af personoplysninger Lagringstid Vi opbevarer oplysningerne, så længe det er nødvendigt for, at du som kunde kan benytte vores tjenester, og så længe det er nødvendigt for det formål, de blev indhentet til. Lagringsperioden vurderes ud fra følgende kriterier: i hvilken udstrækning vi har behov for at beholde oplysningerne for at overholde vores juridiske og aftaleretlige forpligtelser, samt hvorvidt oplysningerne udgør dokumentation, der er nødvendig for vores virksomhed. Når vi ikke længere har et reelt og praktisk behov for oplysningerne, vil de blive slettet hurtigst muligt. Hvis vi ikke længere har et relevant behandlingsgrundlag, for eksempel fordi du trækker dit samtykke tilbage, eller fordi vi ikke længere har en berettiget interesse i at behandle personoplysningerne, vil vi slette dem. I visse tilfælde kan vi være lovmæssigt forpligtet til at opbevare personoplysninger i en længere periode, for eksempel i henhold til regnskabslovgivningen. I sådanne tilfælde vil oplysningerne blive slettet, når denne forpligtelse ophører. Sikkerhed Vi implementerer både tekniske og organisatoriske sikkerhedsmekanismer for at beskytte og håndtere dine oplysninger på en forsvarlig måde. Oplysningerne vil kun være tilgængelige for medarbejdere, der har behov for dem i forbindelse med udførelsen af deres arbejdsopgaver. Oplysningerne beskyttes mod uautoriseret adgang ved krav om identitetsbekræftelse ved login, i form af Buypass to-faktor-autentificering via Signicat. Samtidig er det den enkeltes ansvar at forhindre, at uvedkommende får adgang til deres bruger. Brug af cookies Vi anvender cookies til at registrere og analysere aktiviteten på vores hjemmeside med det formål at forbedre hjemmesiden og vores tjenester samt til markedsføringsformål. Hvis du ikke ønsker, at cookies gemmes, kan du ændre indstillingerne i din browser. Du kan også slette eksisterende cookies. Bemærk, at du kan opleve reduceret funktionalitet, hvis du vælger at slette eller ikke acceptere cookies. Nødvendige og funktionelle cookies samt cookies til statistik behandles på grundlag af vores nødvendige berettigede interesse, da de bidrager til at forbedre hjemmesiden i overensstemmelse med vores brugeres behov og præferencer. Da sådanne oplysninger kun i begrænset omfang kan knyttes til enkeltpersoner, vurderer vi, at vores interesse i optimering vejer tungere end den enkeltes interesse i beskyttelse. Ændringer i privatlivspolitikken Vi kan foretage ændringer i privatlivspolitikken efter behov. Hvis der foretages væsentlige ændringer, vil vi informere dig som bruger herom. Den nyeste version af vores privatlivspolitik vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside. Dine privatlivsrettigheder I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du ret til at: ● Få indsigt i dine personoplysninger. ● Kræve rettelse af urigtige eller ufuldstændige oplysninger. ● Kræve sletning af personoplysninger, når der ikke længere er behov for dem. ● Trække dit samtykke tilbage til opbevaring af dine oplysninger, såfremt vi ikke er retligt forpligtet til at opbevare dem. ● Anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger. ● Få udleveret de personoplysninger, vi har indhentet fra dig (dataportabilitet). For at udøve disse rettigheder kan du kontakte os. Vores kontaktoplysninger findes nederst i dokumentet. Klage til tilsynsmyndighed Hvis du mener, at vi har behandlet dine personoplysninger i strid med lovgivningen, kan du indgive en klage til Datatilsynet. Vi vil dog sætte stor pris på, at du kontakter os først, så vi har mulighed for at opklare eventuelle misforståelser og rette eventuelle fejl. Du kan finde yderligere information om dine rettigheder og klagemuligheder på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.dk. Sådan kan du kontakte os: Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, kommentarer eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder. Du kan kontakte os her: Noteless AS Danmark, København, Købmagergade 3A, 4 1150, København Organisationsnummer: 932 320 061 E-mail: post@noteless.dk Tlf: +45 93 70 66 65